fredag 17 december 2010

Granen står så grön o grann i stugan..

Hej hopp! Nu är granen på plats. Sambon var runt igår kväll och letade gran och det var hopplöst att hitta en som var fin. Man är ju ganska kräsen.. Helst vill jag ha en gran som är tät och ganska vid, men i år har jag inte så mycket plats till granen så en smal var ok men en tät ska jag ha. Det fick jag inte.. Antingen är vi ute och letar gran för tidigt eller så ska granförsäljarna jävlas lite med en.. Ja ja, pynt fick den i alla fall och jag blev ganska nöjd, men jag ska nog inhandla lite mer glitterregn. Av någon anledning blir det en hel del svinn varje år när granen efter jul ska ut, för i år var påsen nästan tom...



                                                       
Nyinköpt kotte
nytt för i år är även fjädrar i granen

I går kom den skånska tomten till jobbet och delade ut julklappar, alltid roligt när han (hon) dyker upp. I mitt paket som jag gav bort hade jag piffat upp lite ljus och en tändsticksask. Hoppas det blev uppskattat.



Själv fick jag en jätte-söt skål som kommer passa perfekt till våren när jag inreder i lite rosa.


Ikväll är det dax för årets JULFEST med jobbet, men först ska jag jobba till kl 18. Det blir en tuff dag men det ska bli sååå kul. Ha en bra helg, för mig innebär det julfirande!
Kram /Anki


3 kommentarer:

  1. Va juligt och mysigt med granen inne redan...
    Fina julklappar du gett bort och fått.
    Trevlig helg!
    Kram MalinE

    SvaraRadera
  2. Ja svinn på glitterregn blir det alltid, vårat hamnar av någon anledning i kattlådan ;)

    Så fiffigt med fjädrar i granen.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Så himla mysigt det ser ut.

    /Mia :)

    SvaraRadera