söndag 5 december 2010

2:a advent

"När andra ljuset brinner vi juleklappar syr, och mamma bakar kakor och har ett fasligt styr"

I fredags hade jag en pysselstund helt för mig själv och gjorde egna julkort. De är enkla, men har motiv på båda sidor.

I går var jag och min familj på julbak hos svärmor, en tradition vi har varje 2:a advent. Det är alltid uppskattat att ta med en blomma och i år blev det hyacinter. Jag var och inhandlade en söt trälåda hos
Mia Arveryd som driver en shabby chic butik samt home-partyn, http://www.miaochco.com/
Det fattades något när hyacinterna hade kommit i så jag gick till baksidan av huset och klippte av några grankvistar från grannens häck.. Resten av grankvistarna som blev kvar satte jag i en vas och tog rött band runt. Enkelt men fint. Ha en riktigt skön 2:a advent på er men glöm inte släcka ljusen. Själv ska jag och Sonja till Kristinehamn på julmarknad. Det är inte vilken marknad som helst utan hos Petra, http://romantiskahem.blogspot.com/ ska bli så spännande och kul..  Kram Anki





                                                                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar