söndag 12 december 2010

3:e advent

              "När tredje ljuset brinner är snart Lucia här, hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär"


Denna tredje advent har jag spenderat dels på jobbet och sen på eftermiddagen ett härligt julbord. Jag har varit trött denna vecka men lite pyssel måste men orka med :) Det har mest blivit tavlor och igår piffade jag upp några tändsticksaskar. Ha en riktigt skön 3:e advent, i morgon är det Lucia och då ska jag titta när min lilla tös är tomte, det har övats flitigt på dagis. Här nedan ser ni lite av vad jag skapat denna vecka. Kram Anki

Canvastavla
    

Hängande kort



Boktavla: Piffa upp en gammal fin/ful bok som du inte använder och förnya utseendet. Blir en annorlunda tavla. Själv tog jag en gammal svensk/tysk ordbok







God Jul vimplar av gamla bibelark.



Alla tavlor är till salu om någon är intresserad.


1 kommentar:

  1. Så mycket fint! Pysslande kan verkligen vara både ro- och energigivande...
    Hoppas ni haft en bra Lucia, här hemma sitter vi i soffan och myser efter barnens lussefirande på dagis...
    Kram
    Maria

    SvaraRadera