tisdag 13 december 2011

Lussebak & nostalgitripp

Idag på Lucia har jag haft en ledig dag. Tog ledigt för att jag faktiskt skulle baka lussebullar. Det var flera år sedan jag bakade själv och tyckte det var på tiden. Hittade två recept i tidningen Mat Magasinet, Julspecial. Recepten är från Mia Öhrn och ur hennes bok Julens Godsaker. Lite annorlunda lussebullar blidde det: Lusselångpanna med äpple & mandelmassa samt saffranssnurror med apelsin och vanilj. De sistnämnda blev tokgoa (om man gillar apelsin vill säga)


Eftersom jag hade lilltjejen hemma med mig så fick jag en idé att ta med henne på en nostalgitripp.
Jag slog på Trolltyg i tomteskogen på TV:n och förklarade att det var mammas favvo på tv när jag var liten. Vet inte riktigt om hon tyckte lika mycket om den som jag gjorde då...
                                                        - Var är fjant? häär mamma





Med tanke på att jag spenderat nästan hela dagen i köket, delar jag med mig av lite bilder från mitt kök.




Jag hann även påta ihop lite blomster i en kruka efter baket, innan det var dax att provsmaka..


På återseende. Kram Anki


1 kommentar: