söndag 11 december 2011

Godis och mys på 3:e advent


Äntligen har snön kommit och det blir lite ljusare. Dock regnande nästa allt bort till en början och sen frös det till så några härliga promenader eller åkande i backen är inte att tänka på.. Här hemma har jag denna vecka mest gått runt och donat och lull-lullat lite. Flyttar runt på pyntet tills man blir nöjd (som man aldrig blir). Har handlat lite nytt också för det hör ju julen till..  Idag bjuder jag på lite bilder från mitt hem..

Väkommen in i hallen



Egen ljusstake gjord av glöggflaska, lite papper, snöre och rinnande stearin och en stålgran.



Griffeltavla i svart fick följa med mig hem från Lindas Lycka.
I väntan på julposten får min korthållare prydas av egengjorda kort.

I hallen har vi ett ursprungsfönster från huset innan vi bygde ut. Där har vi istället satt in spegelglas
för att få lite liv i hallen. I år pyntade jag med betongprylar. Betong-bock från blomsterlandet.
Kruka och ljuslyckat från Ge-kås.

Denna helg har handlat om GODIS. I går var det dax för den årliga godisbakardagen hos svärföräldrarna och idag har jag haft goda vänninor på besök och vi gjorde julgodis. Guuud va mycket GOTT man har här hemma nu. Blir jobbigt att träna bort allt efter jul :)

Chokladdoppad lakritskola, mozart-kulor, rocky-roads, choklad & polkaflarn och limekola.
Säger som dottern efter att ha kollat på Dora:
Nam nam nam nam nam, Delicious

På återseende.
Kram Anki


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar