torsdag 20 januari 2011

Välkommen härliga sol!



Åh vad härligt det är att solen tittar fram. Dock är jag fast inne då jag knappt orkar ur soffan eller sängen pga halsfluss o feber. Idag är första dagen jag orkar sitta upp och göra något annat än sova.. Gick runt i vardagsrum och kök och såg solen lysa in i fönstren och det enda man vill är att fixa och dona. Men jag ORKAR INTE.. Nu har jag legat sjuk i 4 dagar och vill göra något annat än att titta på gamla repriser på TV och sova. Men, men lika bra att krya på sig först. Nu vill jag ta in mer blommor för att skynda på VÅREN!!






Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
     ont för det som växer och det som stänger. /Karin Boye


Ha en bra dag/Kram Anki






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar