onsdag 5 januari 2011

Är det Vår snart!

Neej, inte än.. Snön bara fortsätter att falla och visst är det vackert ute? Många har tagit bort julpynt tidigt i år och så även jag. Vet inte riktigt varför, för jag brukar vara den typen som har tomtar och pynt kvar ända fram till slutet av januari. Har lite stakar och stjärnor kvar för det tycker jag är ok, men tomtarna har nu fått gått o lägga sig..



En fördel med vintern är ju att man kan tända ljus och riktigt mycket ljus ska det vara. Undra hur mycket värmeljus man gör över med under vinterhalvåret? Gick runt hemma igår och tände ljus och självklart kom kameran fram. Ljus tillsammans med vitt och silver blir bara så vackert!




När tomten åker bort kommer greken fram :)







Istället för den julpost man fått hänger nu istället vackra kort gjorda av Ingela Broling samt änglavingar på det vackra julsnöret. Även den vackra påsen som innehöll godis är gjord av Ingela.

Självklart har jag pysslat med lite annat också... Vad gör man när canvastavlorna tagit slut och man är lite för snål för att köpa nya, bara för att testa nya saker?? Jo man snor ideér av sin idéspruta till syster. Fick en kommentar av henne för en tid sedan: Du har ju en hel släpkärra full av canvastavlor i garaget! Vad hon syftade på var en massa trävirke som vi ska ha o elda med, men de är i perfekt form till tavlor av olika slag. Så jag har gjort en test-tavla och det blev helt ok. Jag fyllde i ord som passade in på mig på här och skrev sedan ut hjärtat och förde över på träbiten jag målat. Som tur är ska det se lite slarvigt ut, för det var svårt när det ibland är små ord. När jag ändå var igång, gjorde jag en dörrskylt till min dotter. Döskallen önskade hon sig i julklapp, fin va? Måste tillägga att HON är tre år och är garanterat ingen prinsessa..



Så, nu är det bara att börja fundera ut vad vårens och sommarens projekt ska bli. Jag ska försöka piffa upp väggen i trappen upp till övervåningen. Där hänger en gammal strukturtapet som tack o lov är ganska ljus för vi orkar verkligen inte ta tag i o tapetsera eller måla där nu. Nä, så det får bli en massa fina tavlor och kort där istället. Ett annat projekt som jag ska ta tag i är att fixa ny sänggavel, vill ha ett staket eller gammal dörr bakom sängen så det ska jag försöka hitta. Sen väntar altanen på mig som vill vakna upp till liv. Ska försöka övertala H att vi ska måla om vilostolarna som nu är i teak eller liknande så de blir VITA och fina.
På återseende och god fortsättning, kram Anki




  

1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder du tagit och vad fint du har hemma. Jag snor idéen med hjärtat. Superfint verkligen! Kram Marie

    SvaraRadera