tisdag 11 januari 2011

Tisdagsbilder

                  Favorithyllorna som man alltid kan ändra föremål på. Detta finns på dem nu. Dock byter kannan och blomkoppen plats ibland. Man kan aldrig bestämma sig..



Hyacinterna är borta. Nu är narcisser planterade i latte-muggarna från IKEA



Jag har haft en liten abstinens efter loppisrundor och i helgen som var botade jag den. Det blev dock bara en loppis men jag hittade det jag letade efter - ramar. Jag var på IKEA i fredags och skulle köpa tavellister och ramar, jag kom inte hem med något av det. Ramarna var i fel storlek och jag tyckte inte att några av dem kändes rätt + att jag skulle ha några stycken så det skulle bli ganska dyrt. Tavellist hade de i en storlek och de var 115 cm långa och det blir för långt. Jag har ju tänkt att sätta upp lite bilder på väggen i trappen upp till övervåningen och då går det åt några stycken så det är bättre att fynda snygga på loppis. Givetvis ska de bli vita och innehållet betydligt bättre än vad de är nu.. Tavellist får sambon fixa till ett par egna, det har han gjort bra tidigare.

På IKEA hittade jag dock två vaser/ljuslycktor som jag länge har planerat att sätta en text på med hjälp av en schablon som jag har.


 Jag provade med en frostfärg som jag köpt just för detta, men det blev lite kladdigt och texten syntes dåligt. Efter lite finjustering ser man dock i alla fall vad det står


Efter frostfärgen tog jag vanlig vit hobbyfärg. Det var lika svårt det i och med att jag inte hade lagt schablonen på ett plant underlag. Färgen gick dock att skrapa bort lätt med en tops efter att det hade stelnat.

Kram Anki



1 kommentar:

  1. vilka underbart vackra saker du har på din sida.
    Jag blev jättesugen på att springa ut och fixa krukor nu, så här mitt i natten. :)

    själv syr jag mest shabby chic prylar av gamla lakan, ta en kik i min blogg om du är intresserad av att se vad jag har där.

    tack för titten så länge,
    /Mae

    ps. hoppas det är okej att jag länkar till din sida på min blogg, tycker sidan är väl värd för andra att hitta

    www.countrydesignsweden.blogspot.com

    SvaraRadera