torsdag 31 mars 2011

Lite kreativ

Ja, som Sonja redan nämnt så har vi haft en eftermiddag i pysselns tecken. Det är hög tid att plocka fram påskpysslet och skapa något vackert. Jag har vunnit lite pysselmaterial m.m på Tradera som jag blev nöjd över. Servetter är alltid kul att göra tavlor av, och massor av påskbilder. Nycklarna tänkte jag ha ute på altan sen när det är dags att inreda där. 


Istället för canvastavlor har jag använt fyrkantiga brädstumpar som jag först målat svarta och sen vita för att få dem lite shabby. Dessa tavlor ska få stå på altan på mitt förhoppningsvis fina bord som jag bett min sambo att snickra ihop..



 En ny boktavla blev det också. Jag har massor med gamla böcker som man kan använda som bas-material när man vill pyssla med vackra bilder.


Till sist så blev det också såklart en tändsticksask och ljusdekoration. Nu är jag ivrig på att pyssla vidare med mer påskbilder, måste även göra lite ägg. Dessvärre har mitt favorit decoupage-lack tagit slut och det är inte överallt jag får tag på det. Jag får åka någon mil så det blir en dyr lack.. Men det kan det vá värt!




Ha en fortsatt bra kväll! /kram Anki





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar