söndag 13 februari 2011

Pyssel-mys

Fredagsmys för mig är pysselmys och ett glas vin. Medans resten av familjen sitter framför TVn tar jag hellre fram lite pyssel. Jag tog med en blomma hem från jobbet som behövde räddas och få en större kruka. Tänkte då att krukan skulle få lite make-over. När man ändå är i farten och decoupage-limmet är upphällt är det bara att köra vidare. Det blev lite make-over på glasburkar och ljus också. Samtliga bilder som jag använt till pysslet har jag tagit från nätet och Eva Agnes och alla hennes bilder är helt underbara.


Krukor som får pryda jobbet och altanen när sommaren kommer



Har använt gurkburk och romburk som jag målat med frostfärg och satt på vacker bild.
Ståltråd att linda runt och sen till upphänge.



Vanliga, lite tråkiga vita ljus blir genast lite vackrare med lite piffing

Ha en fortsatt bra dag, Kram /Anki











2 kommentarer:

  1. Hej Anki! Tog mig friheten att lägga upp en länk till detta inlägg från min blog Victorian Vignettes (den fina krukan som du har prytt med en bild från VV visas som länkbild). :) Om du misstycker så säg bara till så tar jag bort länken bums. Glada hälsningar, Maritha

    SvaraRadera
  2. I have just come over from Maritha's blog to have a look at what inspires her and I must admit your website is lovely and inspirational. Thank you I just have to translate from Swedish to English but love it. Cheers Julz. I collect graphics and have a blogspot but it is not as kool, when it is I will let you know and you can give me some feedback. Cheers Julz

    SvaraRadera